Some theme demos may be displayed with features that are available only when you upgrade your subscription.

Handelsbetingelser

Dette er en standardskabelon, så husk å tilpasse den til virksomheten din. Sett selv inn data i setningene som er markert med rødt. Hvis du ikke har varer som hører under angreretten kan du utelate den delen av teksten.
 
Husk at det i ordrebekreftelsen skal være vedheftet angrerettskjemaet, så kunden får den. Eventuelt kan den sendes med varen.
 
Generelle opplysninger
Sett inn:
Virksomhetens (juridiske) navn
Organisasjonsform
MVA nr.
Adresse (MVA registert), samt adressen for fysisk forretningssted, hvis det mottas klager på det fysiske forretningsstedet (hvis disse to ikke er like)
E-mail adresse
Telefonnummer (Om det ikke finnes, skal dette opplyses)
Etableringsår
 
Ved formidlingskjøp (Sett inn identitet og fysisk adresse på den virksomhetsdrivende det handels på vegne av)
 
 
Betaling
På nettbutikk url kan det betales med:
Eksempler retter du selv til…
 
Visa (Husk link til gebyrinformasjoner)
Etterkrav (eventuelle gebyr + oppkrevningsgebyr hos Posten)
Bankoverførsel (gebyr) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet av innsigelsesordningen.
List andre betalingsmuligheter
 
Det er forbundet er kortgebyr for bruk av de forskjellige betalingsmulighetene. Gebyret for å benytte de respektive betalingskort – og måter er opplyst i parentesen.
 
Det er ikke gebyr ved betaling på nettbutikk url.
 
Beløpet trekkes fra kortet når varene sendes fra nettbutikk url. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.
 
 
Levering
For å få varene dine levert skal du betale frakt. Frakten avhenger av pakkens vekt og størrelse.
Under kan du se hva forsendelsen din koster:
[sett inn gjeldende fraktpriser]
 
[Eller]
 
”Uansett hvor mye du kjøper koster forsendelsen xx kr.” eller ”Samlet kjøp over xx kr. leveres fraktfritt”.
 
[Eller]
 
Ved kjøp på [sett inn URL] er det ikke fraktgebyr.
Levering skjer med (sett inn fraktfirma). Leveringstiden er (sett inn dager). Vi leverer til (sett inn land).
Opplys hvordan kunden oppfyller avtalen/kan motta varen.
”For å motta varen din fra oss skal du (sett inn hvis det er spesielle vilkår kunden skal være oppmerksom på for å oppfylle avtalen, for eksempel at kunden mottar et verdibevis som hun/han selv skal løse inn, eller sørge for å printe billetten selv.)
 
Hvis du angrer på kjøpet ditt (angrerett).
Du har 14 dagers angrerett når du handler på nettbutikk url.
Angrerettsfristen er gyldig 14 dager etter den dag du;
 
a)Har mottatt varen din
b)Får den siste varen i fysisk besittelse når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i én ordre, som leveres enkeltvis
c)Får det siste partiet eller den siste delen i en fysisk besittelse når det dreier seg om levering av en vare som består av flere partier eller deler
d)Får den første varen i fysisk besittelse når det dreier seg om avtaler om regelmessig levering av varer over en bestemt periode (punkt d settes kun inn ved avtaler om regelmessig levering av varer)
 
Du skal innen 14 dager fra mottagelse gi oss meddelelse om at du ønsker å angre på kjøpet ditt. Meddelelsen skal gis ved (sett inn mail, telefonnummer osv.). I meddelelsen skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å benytte deg av din angrerett. Du kan også velge å benytte deg av vårt standard angrerettskjema og sende med i retur. Linket finner du medsendt i din ordrebekreftelse og nederst i dette dokumentet.
 
 
Du kan ikke angre ved å nekte mottagelsen av varen uten å samtidig gi oss tydelig meddelelse om dette.
 
 
Returnering
Du skal sende din ordre i retur til oss uten unødvendig forsinkelse og senest  14 dager etter du har meddelt til oss at du ønsker å angre på kjøpet ditt. Du skal avholde de direkte utgiftene i forbindelse med tilbakelevering av varen. Ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig inn. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.